Innsatsnivå 1:

Støtte og oppfølging i egen tjeneste. Vanskene forsøkes løst ved oppfølging fra 1 hjelpetjeneste eller fra internt støttesystem i barnehage/ skole. Målrettede tiltak avtales med familien, koordineres og evalueres.

Tilby stafettlogg, og noter på nivå 1 i stafettloggen. Stafettholder koordinerer tiltakene, samarbeid og følger opp fremdrift. 

 

Hvordan gå frem: 

Trinn 1:

Møte mellom foresette og internt støtteteam i barnehage/ skole, 

eller møte mellom foresette, evt. ungdom, og aktuell tjeneste med hjelpetiltak.

Trinn 2:

Skap felles forståelse, konkretiser målet og innsatsen. Tilby og evt. opprett stafettlogg.

Trinn 3:

Gjennomfør innsatsen/ tiltak som er avtalt.

Trinn 4:

Evaluer innsatsen/ tiltak som er avtalt.

Trinn 5:

Avklar om innsatsen skal endres, videreføres eller avsluttes.

 

Samhandling: 

  1. Møte mellom tjenesten som skal følge opp med hjelpetiltak og foresatte, evt. ungdom, hvor målrettet innsats/ tiltak avtales. 
  2. Møte mellom foresatte og internt støtteteam i barnehage/ skole, hvor situasjonen beskrives, drøftes og målrettet innsats/ tiltak avtales. 
  3. Tilby stafettlogg og følg opp i stafettlogg, tiltak på nivå 1. Stafettholder koordinerer og sikrer fremdrift. Dersom stafettlogg ikke er ønskelig, nedtegn tiltaksplan hvor nåtidssitusjon beskrives, innsats/ tiltak som avtales, og evalueringstidspunkt.
  4. Jevnlig tilbakemelding i stafettloggen fra barnehage/ skole/ tjenesten og foresatte/ den unge.
  5. Samarbeidmøter for felles evaluering.

 

Aktuelle tiltak: 

 

Oversikt over verktøy/hjelpemidler: 

 

Send på mail