Innsatsnivå 1:
Støtte og oppfølging i egen tjeneste. Vanskene forsøkes løst ved oppfølging fra 1 hjelpetjeneste eller fra internt støttesystem i barnehage/ skole. Målrettede tiltak avtales med familien, koordineres og evalueres.
Tilby stafettlogg, og noter på nivå 1 i stafettloggen. Stafettholder koordinerer tiltakene, samarbeid og følger opp fremdrift.
Hvordan gå frem:
Trinn 1:
Møte mellom foresette og internt støtteteam i barnehage/ skole,
eller møte mellom foresette, evt. ungdom, og aktuell tjeneste med hjelpetiltak.
Trinn 2:
Skap felles forståelse, konkretiser målet og innsatsen. Tilby og evt. opprett stafettlogg.
Trinn 3:
Gjennomfør innsatsen/ tiltak som er avtalt.
Trinn 4:
Evaluer innsatsen/ tiltak som er avtalt.
Trinn 5:
Avklar om innsatsen skal endres, videreføres eller avsluttes.
Samhandling:
- Møte mellom tjenesten som skal følge opp med hjelpetiltak og foresatte, evt. ungdom, hvor målrettet innsats/ tiltak avtales.
- Møte mellom foresatte og internt støtteteam i barnehage/ skole, hvor situasjonen beskrives, drøftes og målrettet innsats/ tiltak avtales.
- Tilby stafettlogg og følg opp i stafettlogg, tiltak på nivå 1. Stafettholder koordinerer og sikrer fremdrift. Dersom stafettlogg ikke er ønskelig, nedtegn tiltaksplan hvor nåtidssitusjon beskrives, innsats/ tiltak som avtales, og evalueringstidspunkt.
- Jevnlig tilbakemelding i stafettloggen fra barnehage/ skole/ tjenesten og foresatte/ den unge.
- Samarbeidmøter for felles evaluering.
Aktuelle tiltak:
Oversikt over verktøy/hjelpemidler: